wE are NOT anti-government; wE are not parties’ fanatics. wE are the 3rd PARTY.

Tuesday, November 3, 2009

Keadilan's en Amirurudin Shari Joined ...

by { JP }

Latest updated from my buddy, Encik / Tuan / Datuk (not yet) / jackal (could be) Amirudin Shari joined the [Say NO to "gaji-buta" ADUN & MP] group yesterday!!!

Encik / Tuan / Datuk (not yet) / jackal (could be) Amirudin Shari is another P.Keadilan.R's ADUN in Selangor state. My hope is simple, he will (((((inform/telling/notice)))))) his Keadilan's counterpart - Dr. Xavier that this group is condemning him for ignoring constituency's complaints, and eventually "force" him to solve the unhealthy environment!! ...or this could be just my hope only, he won't do it either.

His joining seemed happenning after I had been invited by YB Tony Pua to join his event -
[Pakatan Rakyat Budget Forum 2010]. And I got to know that the "badback" guy shall be there too!! Without hesistating, I expressed my thought-pleading in the Tony Pua's created facebook's webpage.

My says is simple -
if I be there, may I ask DSAI -

"had u directed your Dr. Xavier to go quickly helping his own Indian majority area - Tmn Seri Sentosa, Klang area in solving their bulky-complained drains problem?",


"had u instructed him not to drag down the whole ship due to his poor performance in serving his constituency ?"

http://www.facebook.com/group.php?gid=148117365743

Check out available link here>

http://malaysiaparty.blogspot.com/2009/09/pakatan-rakyat-jp-pakatan-adun-ignoring.html

then after some doggy jackals barking, I put on this >
Jeff Phoon (Malaysia) wrote
at 2:34pm
to having a better budget is preferably and cheered by everyone. Who don't want a better budget? Off course la, after people proposing ones than even a secondary boy able to come out to pin-point its shortcomings, and counter-suggest another better option. This is usual what ?
We just wondering what else this PAkatan's able to contribute beside pin-pointing others' butt!!?

Sigh and ridiculous is that even the small complaint they can't solve it promptly and they are keeping on telling that what they going to do if ..(( IF )) they win the next General Elections, like prophecy / fortune teller.


Please be more initiative and serve your constituency. Forward this to the "badback" guy if he still blinded up by his doggy jackals!!.... [[ BUAT KERJA ]]

Friday, October 30, 2009

PKR, What's your next {move} ? ..on my counts ?

by { JP }

My first created community group in Facebook are heading to reach 1,000 members soon.
The [Say NO to "gaji-buta" ADUN & MP] group with its objective to ALERT those ADUN or MP voted in by us but ignore public concern issue or complaint, was getting hit since its started two months ago, on the 26th of August, 2009.


Many conscience ADUNs and MPs had joined the group. Many aid de camp, personal assistants/political secretary joined as well as many political observers joined the group too. I'm greatful to all wonderful public who have joined with their sincere and conscience hearts too.

Today, I'm shocked when got to know that this man who's walks shoulder-by-shoulder with Anwar Ibrahim joined the group too.


Mansor Othman, the Penang newly appointed Deputy Chief Minister replacing his precede - the other scandal fulled PKR's, is Anwar Ibrahim's key man.

In Anwar's year of being Deputy Prime Minister, Mansor is his aid de camp hold an official position as Political Secretary for DPM.

So, I decided to write him an recognition letter >>


October 30 at 2:03pm
for the kind attention of YB Encik Mansor Othman,

Dear Sir,

We are great to having to join this group.
{Say NO to "gaji-buta" ADUN & MP}
http://www.facebook.com/group.php?gid=148117365743
(a warming welcome openning..)

I knew you are extremely close to Anwar.
(my survey...)

Your decision and motive to join is clear.
(my perception....)

Should I have the honour to appoint you as "somebody" in this goup:-
a) [Group Ambassador]
b) [Group Advisor]
c) [Group Sponsor]
as I found that its a bit of humble for you as an "ordinary" member here.
So, kindly feedback to me in which "rank" or title you prefer and I shall be at service.

Many thanks again
& Best Regards,

JP
(Mail sent to Facebook's mailbox of Mansor Othman)

Wednesday, October 7, 2009

Pakatan Rakyat Able to Crackdwon Corruption ?

by { JP }

[Corruption], this word is being used widely in this country ever since before last general election.

This country people are haunted living in rhetoric days filled by election days held almost the whole year.
After the 308 tsunami, came the then by-election (PRK-“Piliharaya Kecil” in Bahasa Melayu) for the Permatang Pauh where the PKR (Parti Keadilan Rakyat, the “Keadilan” word means justice or fairness) people “decided” to “retire” their President – Datin Seri Wan Azizah just to flat up carpet for their leader de factor – Datuk Seri Anwar Ibrahim’s road to victory.
Then came the PRK Kuala Terengganu, then PRK Bukit Selambau, PRK Bukit Gantang, PRK Batang Ai and so on…….some of those seats vacated due to its origin passed away, some just because of scandals!
I’m just wondering, “Why this year got so many politicians die compared to tenure before? And leaving out so many opportunity for these bundles of hypocrites to waive on their parties’ flags on and on…?

The word [CORRUPTION] had been widely used, or spoken out by the opposition coalition – Pakatan Rakyat to “induce” votes since the days before 308. They alleged the ruling alliance in many ways. They aroused nation that people in the corridor of power swiped away billion dollars in submarine deal; some got plenty of millions projects with linking to people in the corridor of power; some able to fund up their whole family for oversea trips and so on…..but none of these proven guilty, yet!
They accused, condemned and humiliated, just for a very beautiful reason, rhetoric ones – for a better Malaysia!
Vote for them, and …we all would have a better living country sheltered under their turning-horse type umbrella.

If they had won the majority in the parliamentary seat last Election Day, they had crowned the badback guy Prime Minister. This is for sure, absolutely no argument or argues just for show. But then, who is able to guarantee that “we are having a better living country now!!” ??? Of course, this question creates lots of argument here, leave it awhile. Then think deeply, is this guy with his said so Justice’s party (which is a dominant party in Pakatan Rakyat coliation) suit to be our Prime Minister?
If they have won, they are dancing on top of the turning-horse umbrella now. This is for sure, too. They just alleged that the ruling alliance – BN should be pulled down; the UMNO is evil; the MCA is racism party; the Gerakan is non-relevant; the MIC chairman is devil and so on…. then they wear on their red underwear shouting that they are able to crack down corruption! See, how hypocrite they have being!

We must always remember this, the Anwar Ibrahim was an UMNO’s product!! If they said UMNO nowadays is different with their past, “UMNO now not good, Anwar not inside anymore; last time UMNO was [good], so Anwar was there” (who dare to say that [good] word? Not even one). Think..


Yeah! Sometimes we should be pleased that we had voted for a none-corrupted ex-Education Minister, none-corrupted ex-Deputy Prime Minister in the last Election Day; we also voted a high ambition and caliber Datuk Seri Anwar Ibrahim with his talent and well excellent speech skill to chain him be our next Prime Minister.

(Did I said “talent” and “caliber” ? Yeah! He is so talent in arousing the nations go marching on streets to protest when they fell into unemployment. See how warming it is.)


Now comes the Bagan Pinang by-election. As you guessed, they are using the [corruption] word again!
Make no wrong guessing here, I am fully stand on PAS side even I am a Buddhist. Why? PAS is clean. Have you ever heard that PAS people corrupted? Or fault-play? Just that simple.


And here is a word for the Justice’s, “Your muddy step inside the poll will lead your counterpart losing ugly”,

And this - “How you all able to crack down corruption with your talent not even to solve a minor tiny “longkang” – drains system failure complaint?"!!!

NO more rhetoric talks, please.

Tuesday, September 29, 2009

The Politician Servings again..completa version (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

(Below article written in Malaysia National Language - Bahasa Melayu)
Lima ribu tahun selepas mahbub dan mahbubah, dua insan yang diciptakan Tuhan.Maka datanglah kumpulan mahluk hidup yang digelar Kangaroosen yang hampir menyerupai mahluk asing.

TARIKH = haribulan tak tentu, tahun 5008.
NEGARA = KANGAROOSIA
PUAK-PUAK = MACHAN; TONGYAN; YANDO
dan oORANG (betul yang digelar puak kecik keturunan orang primitif)

Menjelang masa selepas penyistiharan parlimen dibubarkan dan pilihraya baru yang ke-512 akan diakankan.

Datuk Si (datuk betul yang ada cucu dan nama keluarganya Si, Machan) yang baru dibebaskan atas tuduhan main belakang dan salahguna kuasa, bertegap buku lali sambil membebel “saya akan jadi PK kali ini”, “saya akan jadi PK”. (PK = President of Kangaroosia)

“Monyek, mari”
(Monyek = salah seorang jaguh hati (pembantu hebat) dia. Seorang Tongyan dengan nama betul beliau = Tauchu)
“ya? datuk Si”
“apa rancangan kamu yang sure-win untuk kali ini punya pilihanraya”
“(dah agak lah datuk Si akan tanyakan dia soalan ini)Datuk Si, saya rancangkan kita pergi menyerap golongan professional dan mahasiswa masuk jadi ahli. Dan ini kita sudah jalankan dengan tersusun. Untuk pilihanraya kali ini, saya calonkan mereka masuk tanding bagi peluang yang cerah.”

“Mahasiswa, professional?”, “Macam mana dengan sponsor-sponsor sumbangan kita, Taiko TianWang No-5, Kumpulan J & J, Mafia 1234, Pak Syiok-Lepak-Lempik-Jaguh, LookGau, SynAKarimugum?”

“Kenapa dengan mereka? Pastinya mereka akan sumbang lebih banyak duit untuk tumbangkan NUMO yang telah banyak skandal korupsi.”

“Mereka ada cadangkan calon-calon pilihan mereka jugak.”, “Jangan lupa pulak syarikat antarabangsa IMX, tulang besi parti kita dan Banker-banker lain pun ada cadangkan calon-calon mereka jugak.”

“Datuk Si punya maksud? Tak kan nak hidung ditarik ikut cakap kata mereka.”

“Monyek, periuk nasi engkau mahu kasi pecah ke? Ikut aje aku cakap.”, “Kasi seimbangkan bilangan calon ikut nisbah sumbangan mereka. Paham?”

“Ha?? (??ikut NISBAH?? – tertanya dalam hati)”, “oh…!Faham, datuk Si.”

“nanti-nanti datuk Si. Macam mana dengan XYZ Ltd; TenCo.Int Inc. dan Syarikat Lemang Bhd ?”
“Mereka ada mintak kau letak calon tak?”

“Tak, datuk Si. Tapi nak tanya mereka tak?”

“Kau ni memang lurus. Badan dah kurus (badan kurus sebab masuk banyak lokap kerana kaulah), orang lagi lurus, BODOH!”, “Tak mintak, diorang bodoh, lurus macam kau. Tak mintak, kita buat diam-diam lah. Paham?”

“oh. Faham, datuk Si.”


Sejurus melangkah keluar dari bilik datuk Si,
“Eh-Eh!” (ini bukan panggil Tauchu, tapi nama seorang lagi jaguh hati dia – Eh-Eh memang namanya. Berketurunan sesama datuk Si - puak Machan)
Nampaknya Eh-Eh ini duduk merenung saja dekat luar tamu dan membuka langkah basar pantas mengidap ke dalam bilik datuk Si selepas kedengaran dipanggilkan.

“Salam, datuk Si”
“Salam. Eh-Eh. Kau pergi bantu Tauchu uruskan calon-calon pilihanraya kali ini.’

“Bantu monyek tu?”

“ya. Aku dah arahkan dia siapkan candidate list. Tapi aku takut dia tak seimbang. Badan lulus sudah tak seimbang; lagi dia puak Tongyan. Kau pergi INTAI-lah dan cucuk pandangan bantah kamu kalau ada yang tak kena.”
(Memamg hebat datuk Si ini, arahan sudah kasi, tak senang; nak suruh orang lain intai lagi. Lagi hebat dengan misi-misi tersembunyinya yang sentisa mengelakkan tangan-tangan jaguh hati dia bercampur-rapat gaul atau kadang-kala datuk Si ni akan segaja mempupuk rasa dendam bermusuhan sesama jaguh-jaguh hati dia. Takut pulak mereka tu bergabung menyepak dia ke?)
“baik, datuk Si. I tahu apa nak buat.”

Beberapa hari selepas penyiapan Tauchu,
“Candidate list sudah siap, datuk Si”
“um..ok. Meeting room. Panggil Eh-Eh masuk sekali”

“Kawasan ini doktor ini, kawasan ini untuk anak peniaga ni, berkelulusan mahasiswa, kawasan ini untuk dentist. Ini pulak untuk jagug-jaguh bekas NUMO yang disanjungi tinggi dalam kawasan mereka masiang-masing.”

“Mana yang untuk aku dah cakap punya calon tu?”

“Nanti, datuk Si.”

“Nah ….sini bagi share - calon terbaik dipilih di antara orang Taiko TianWang No-5 dengan orang Mafia 1234, sini bagi share antara orang Pak Syiok-Lepak-Lempik-Jaguh dengan orang LookGau, sini bagi share antara orang Kumpulan J & J dengan orang SynAKarimugum. Dan kawasan bandar ini untuk IMX punya calon; ini pulak untuk banker-bankers dan anak kamu sini.”


“Apa ni share-SHARE?!!”, “MACAM MANA SHARE!!?!!”, “Kau bukan saja lurus, gila agaknya. e-mak engkau.”


Sambil datuk Si memaki Tauchu, mata datuk Si tajam menengok Eh-Eh yang telah disuruhnya untuk bereskan hal calon ini dengan Tauchu.

“Saya ada bantah, datuk Si; tapi monyek ni tegas.”

“Kepala otak kamu duwa orang ni”, “Dengar sini! Saya nak sini bagi orang Taiko TianWang No-5; sini bagi orang Kumpulan J & J; sini bagi orang Mafia 1234; sini bagi orang Pak Syiok-Lepak-Lempik-Jaguh; sini bagi orang LookGau dan sini bagi orang SynAKarimugum. Yang Lain tinggal, kamu pigi seimbangkan.”, “shara-share-share! ingat apak ni? Main share?”

“ok, datuk Si. Tapi yang tinggal dah tak banyak.”, “Nak compromise lagi dengan PAT (parti dengan piring terbang logonya dan berkebanyakan puak Tongyan) dan APS (parti agama). Tak banyak yang tinggal, datuk Si.”


“Kau ni….”, “Eh-Eh, kau pigi bereskan”

“ok, datuk Si.”

Selepas calon-calon dicadangkan. Mesyuarat diadakan beberapa hari selepas itu.

“Salam. Walahi walahum. Semua calon ada sini ?”
“YA, DATUK SI”
“Dengar baik-baik.”

“Aku nak kamu semua menang dalam piliharaya ini.”

(Ada yang sudah keliru, bukankah suruh kami jadi tahi-bom kasi letak nama saja?? Nak menang??! Kami tak tahu macam man nak urus kerajaan!?? Lepas menang, siapa urus??)

“Aku tahu kamu semua risau apa.”, “Kita ada banyak jaguh-jaguh hati bekas NUMO. Mereka yang pernah jadi ADUN dan MP boleh ajar kamu.”
“Menangkan saja! Yang lain, urusan kerajaan, belajarlah sambil mengurus, mentadbir dan menyumbangkan segala daya kamu bagi RAKYAT! (memang tak ubah sikap datuk Si yang memang suka ceramah hangat)”

“Jangan bimbang. Sudah menang. Tadbir urusan tak bagus; siapa tahu. Tak ada media yang akan menyokong idea-idea NUMO.”,
“Berita-berita internet – kita kuasai. Berita-berita suratkhabar – AHG! Pembaca-pembaca dah bosan lah dengan tipu-helah pro-NUMO, tak akan percaya lagi. Tengoklah, bila tiba masanya, semua media dalam kuasa kita, pro-kita.”,
“Tak bagus, belajarlah nanti. Apa nak bimbang?”

Menjelang peringkat hangat sebelum pilihanraya, ceramah-ceremah diadakan di merata-rata tempat; cerita-cerita banyak kedengaran. Ada cerita tentang bom pembunuhan seorang gadis negara Banyak-Minum-Susu-Kambing; ada cerita tentang korupsi pembelian kapal (oh, bukan) piring terbang transparent dan banyak lagi. Samada benar ke tak betul, Kangaroosen (rakyat Kangaroosia) sudah tak kiralah. Atau sudah tak pandai menentu. Terpedaya. Terpedaya dengan ceremah-ceramah yang menghalukan, menyusuk hati dan mungkin tersongsang agaknya!

Salah seorang Kangaroosen yang turut terpedaya dengan kehangatan cintai negaranya, namanya JP bertegas tegap akan undi Campuran Rakyat (suatu campuran di antara parti datuk Si- PDK-Parti Dendam Kangaroosen, PAT dan APS yang ditubuhkan untuk menentang NUMO dalam pilihanraya) .

Hari pilihanraya ke-512.

Banyak bas-bas ditahan kedengaran. Kononnya bas-bas ini disumbati penuh pengundi hantu seperti yang dilaporkan dalam internet. Rakyat mulai percaya. Memangnya ada pengundi hantu yang menggunakan identiti palsu menyahut sisip masuk kawasan undian untuk mengundi calon yang telah diarahkan terlebih dahulu.
Rakyat mulai kagum dengan kehebatan PDK yang dapat mengesan bas-bas pengundi hantu itu. Memanglah demikian, mereka ini banyak yang berkelulusan “JAGUH” bekas-bekas NUMO yang kononnya NUMO memang telah lama gunakan taktik kotor sedemikian bagi memenangi piliharaya-pilihanraya sebelum ini.

Keputusan diumumkan, empat negeri pegangan NUMO bertukar tangan tapi NUMO masih berpegang kerajaan pusat dengan majoriti disusutkan kurang daripada 2/3!
Tsunami nama digelarkan mereka. Tapi PK (President of Kangaroosia) tak jadi.

Memang sudah menang lah. Hoo-hoo.


TARIKH = haribulan tak tentu, tahun 5009
JP melawat ke The Sims Suite, sebuah kawasan perumahan orang-orang medium low range. Mendapati parit longkang sekitar depan rumah tersesak dan penuh air kotoran. Busuk. Banyak nyamuk gigit. Ulat berkeliaran. Banjir mugkin lagi semasa hujan.

JP terpikir Campuran Rakyat yang mentadbir kerajaan negeri sekarang, pastinya mereka ini lebih cepat akan bertindak banding dengan NUMO yang dulu.
JP menghubungi ADUN kawasan tersebut melalui internet. Mengadu supaya ADUN berkenaan menyelesaikan masalah tersebut secepat mungkin sebab nyamuk denggi bahaya!!
ADUN yang sepatutnya berkenaan namanya Dr. Xman (parti PDK), seorang pentadbir pusat kerajaan negeri juga, yang menguruskan hal-ehwal kesihatan negeri tersebut.
Dr. Xman tiada balas selepas pembantunya memberitahu JP akan uruskan aduan tu. Lama menunggu sehingga beberapa bulannya. Masih tiada apa-apa perubahan dan penyelesaian nampaknya.
JP menghubungi penduduk kawasan tersebut. Penduduk bagi tahu keadaan teruk lagi masih tiada yang datang bersihkan longkang!

JP menyiarkan berita ini dalam internet bagi mencari sokongan untuk menekan pihak ADUN berkenaan menyelesaikan masalah longkang itu.

Sokongan hangat nampaknya sehingga ahli yang masuk forum perbincangan meloncat tinggi sehingga 600 rakyat. Tetapi kebanyakannya yang dari golongan parti PDK tersebut semata-mata hendak memaki JP kerana membongkarkan kelemahan parti mereka. Sebab sememangnya golongan majoriti penyahut internet socia-politik adalah penyokong dan bersekongkol dengan parti PDK!

“Apa tu gaji buta yang kini hangat dibincangkan dalam internet?”
“YB, itu JP, seorang sohai yang mengadu kawasan anda longkang sesak.”
“siapa dia? JP? Adu apa?”
“YB, itu JP tak berkenan, sohai agaknya. Menyiarkan berita tentang kelemahan parti kita”
“ok.. panggil net-trooper kita tembak. Kasi dia takut, undur diri.”
“ seperti biasa? Ok-lah, YB, I tahu buat.”

Lepas satu minggu,
“Dr. Xman, kenapa ada orang mengadu kawasan anda dan menembak kelemahan parti kita?”
“sorry, datuk Si.”, “kita telah hantarkan net-trooper kita. Dia segelintir kecil aje yang menyokong dan mengadu. Sudah maki dia, kasi dia malu. Malukan dia ckapa English tak bagus. Kasi dia malu teruk.”,
“Kita juga sudah hantar beberapa orang supaya berbaik-baik dalam internet untuk mendekati dia supaya mendapat-tahu siapa diorang itu, rupa apa macam, dan rumah mana. Sedang mengitip, datuk Si.”
“You keep an eye on him.”
“ok, datuk Si.”

Lepas satu minggu lagi,
“Ooi, Xman, itu JP masih bobek-bobek tak henti lagi dalam internet. Dan seperti mana aku dah tahu, dia dah hubungi pemberita suratkhabar jugak.”
“Sudah siar dalam suratkhabar, datuk Si?”
“belum, pemberita itu masih (terpedaya) dalam sekongkolan kita. Pemberita tu sudah lenyapkan apa yang diterima. Nasib baik dia belum lagi hubungi Kepala besar suratkhabar berkenaan, tak siar lagi. Dan memang betul, dia segelintir keick pembaca yang menyokong aje.” (Memang internet dah dipenuhi penyokong parti PDK yang dah terpedaya lagi)
“mungkin dia tak kenal ke tu?”
“mungkin. Tapi sebelum dia dapat tahu siapa ialah siapa dalam media massa, aku nak engkau pergi lenyapkan hal ini.Memang kumpulan yang menyokongnya masih sedikit, tapi tak nak lah hal ini menjejsakan haluan saya jadi PK. PAHAM?”
“lenyapkan?”
“ya. LENYAP-kan! Paham?”
“faham, datuk Si.”, …..“tapi…datuk Si…”
“Engkau takut apa?”, “dia tak ada bom lah”, “aku sudah siasat orang ini, boss dia handal tapi tak akan bantu dia dalam hal yang tak berkenaan ini”

(dalam perbualan lain yang seterusnya)
“Tony, kau pergi bereskan hal ini. Datuk Si nak lenyapkan ini.”
“Lenyapkan?”
“ya. Datuk Si arah lenyapkan sebelum penyebaran lagi teruk.”, “Datuk Si nak menang untuk jadi PK dalam pilihanraya seterusnya. Tak nak berita kelemahan dengan parti kita. Faham?”
“yes. Sir.”

Tony uruskan dengan terancangnya. Mula-mula berbaik-baik dengan JP dalam internet. Lepas itu cuba mendekatinya dengan lebih mendalam.
Tony juga cuba menakutkan JP dengan berkata
“saya kagum dengan keberanian JP dalam usaha mementingkan kemasyarakatan. Ada satu kali dulu, saya adakan sidang media menyahut kelemahan parti sendiri, kau tahu apa jadi?”, “Saya dipecah kepala!!”, “Orang YB yang buatkan”
JP diam saja dan tak balas apa-apa.

JP teruskan penyebarannya.

Tony sudah kesuntukan cara. Dengan tekanan orang atasannya. Dia sudah hilang akal.
Kali ini, dia terus terang mengugut akan apa-apakan JP.

JP lapor polis. JP tak nak main hitam dengan pengikut fanatik gila ini. Tak nak hitamkan perkara kemasyarakatan ini.
Polis cepat bertindak. Tangkap Tony.
Perbicaraan perdengaran pertama diadakan.
Tony nampak sudah mulai menyesal dengan muka mata yang berair merah.
Tapi penyokong Tony (ke, parti PDK) yang hadir mahkamah semuanya menenung tajam ke arah JP yang turut hadir sebagai saksi utama.
Tony dijamin keluar bagi perbicaraan yang akan hanya dilangsungkan dua tahun daripada hari itu. Tony nampak cerah bersyukur dengan pembebasan seketika.

(dalam perjalanan ke arah kereta)
“Tengok apa lanjau?”
Satu perkataan lanjau ini hampir mencetuskan pertumbukan. Polis halang.

(dalam bilik lain)
“saya kata lebih baik kasi tu sohai lenyap terus.”
“betul. Kalau orang lain pergi bereskan sekarang, semua orang akan ingatkan itu angkara Tony yang tertuduh!”

(dalam perjalanan ke pejabat)
COOP! COOP! COOP!
Tiga das tembakan leser diapikan ke dada JP.
JP terus hilang nafas!!

Polis tidak dapat kesan apa-apa. Sebab pembunuh pro ubahan.

(dalam bilik pusat)
“Sahutkan kes ini ke arah parti PDK dan paksa itu Tony mengaku semua itu angkaranya dengan mengaitkan dia disuruh oleh yang main belakang itu.”

Polis tangkap semula Tony.
Siasat, siasat dan siasat….hari berlanjutan (sebenarnya Tony pun sudah keliru siapa yang suruh dia ugut, siapa yang tekan dia lenyapkan JP, dia sudah keliru. Dia sudah menyesal. Dia tak pikir langsung perkara ini akan berkembang jadi sedemikiannya.

Tapi Tony dibebas-jaminkan akhirnya.

Hari penjaminan dan dalam rumah sendiri.
Kessokannya, Tony didapati menggantungkan diri!!!
Kononnya bunuh diri. ……

(Tiga tahun selepas dua-dua tu lenyap)
TARIKH = haribulan tak tentu, tahun 5012

Datuk Si menang pilihanraya ke-513! Dan sudah jadi PK!!!

Kepala Polis ditukarkan serta-merta.

Tapi ini datuk Si tak tahan sakit; kesian tak tahu mana tempatnya. Teruk agaknya. Sampai dia rela mengundur diri dan menamakan penggantinya. Kononnya pengganti tu berkebolehan, rupa-rupanya itu pengikut yang bersekongkolan dengan IMX (sebuah institusi cawangan luar negara yang menyumbang besar bagi kejayaan parti PDK).

Lepas tu, negara Kangaroosia bankrup. Banyak buat pinjaman dengan IMX sampai tak mampu bayar balik.
Kangaroosen terpaksa hidup melara dengan matawang yang rendah banding dengan luar negara. Terpaksa membeli barangan mahal yang diimpot dari negara IMX. Terpaksa bayar interest yang melampau tinggi untuk pinjaman.

(dalam pada masa yang sama)
NUMO dulu punya itu PK – datuk (juga dengan adanya cucu-cicik) Si (jugak nama keluarga tapi tak berkenaan dengan datuk Si yang parti PDK itu lah, ditangkap polis yang bertukar kepala serta-merta.

(dalam lokap)
“Hum-hum-hum! Datuk Si (yang parti NUMO tu), masak kamu kali ini.”,
“kita sudah lama ditindas oleh kepala lama yang bersekongkol dengan kamu,”
“Hum, kita sudah lama tertekan dan bertahan sampailah sikarang ni dengan tu PKD adi PK…masak-lah kamu kali ini”
“MENGAKU TAK?”

“mengaku apak pulak?”

“gadis negara Banyak-Minum-Susu-Kambing tu?”, “minum susu!!”,

“MINUM SUSU AH!!!”,,……
(tidur…pulak agaknya)


“MINUM SUSU!!!!!!!!!!!”

“yes, darling.” (oh… shit, dreaming……my secret lover wake me up to suck again.. oh.. yes…fresh milk~..~)

“Datuk Si, are you eyeing on me?”
==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.
==========================================================

Monday, September 28, 2009

The Politician Servings again..FINALE (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..VII
Polis tidak dapat kesan apa-apa. Sebab pembunuh pro ubahan.

(dalam bilik pusat)
“Sahutkan kes ini ke arah parti PDK dan paksa itu Tony mengaku semua itu angkaranya dengan mengaitkan dia disuruh oleh yang main belakang itu.”

Polis tangkap semula Tony.
Siasat, siasat dan siasat….hari berlanjutan (sebenarnya Tony pun sudah keliru siapa yang suruh dia ugut, siapa yang tekan dia lenyapkan JP, dia sudah keliru. Dia sudah menyesal. Dia tak pikir langsung perkara ini akan berkembang jadi sedemikiannya.)

Tapi Tony dibebas-jaminkan akhirnya.

Hari penjaminan dan dalam rumah sendiri.
Keesokannya, Tony didapati menggantungkan diri!!!
Kononnya bunuh diri. …….....tapi.......................

(Tiga tahun selepas dua-dua tu lenyap)
TARIKH = haribulan tak tentu, tahun 5012

Datuk Si menang pilihanraya ke-513! Dan sudah jadi PK!!!

Kepala Polis ditukarkan serta-merta.

Tapi ini datuk Si tak tahan sakit; kesian tak tahu mana tempatnya. Teruk agaknya. Sampai dia rela mengundur diri dan menamakan penggantinya. Kononnya pengganti tu berkebolehan, rupa-rupanya itu pengikut yang bersekongkolan dengan IMX (sebuah institusi cawangan luar negara yang menyumbang besar bagi kejayaan parti PDK).

Lepas tu, negara Kangaroosia bankrup. Banyak buat pinjaman dengan IMX sampai tak mampu bayar balik.
Kangaroosen terpaksa hidup melara dengan matawang yang rendah banding dengan luar negara. Terpaksa membeli barangan mahal yang diimpot dari negara IMX. Terpaksa bayar interest yang melampau tinggi untuk pinjaman.

(dalam pada masa yang sama)
NUMO dulu punya itu PK – datuk (juga dengan adanya cucu-cicik) Si (jugak nama keluarga tapi tak berkenaan dengan datuk Si yang parti PDK itu lah), ditangkap polis yang bertukar kepala serta-merta.

(dalam lokap)
“Hum-hum-hum! Datuk Si (yang parti NUMO tu), masak kamu kali ini.”,

“kita sudah lama ditindas oleh kepala lama yang bersekongkol dengan kamu,”

“Hum, kita sudah lama tertekan dan bertahan sampailah sikarang ni dengan tu PKD adi PK…masak-lah kamu kali ini”

“MENGAKU TAK?”


“mengaku apak pulak?”

“gadis negara Banyak-Minum-Susu-Kambing tu?”, “minum susu!!”,


“MINUM SUSU AH!!!”,,……

(tidur…pulak agaknya)

“MINUM SUSU!!!!!!!!!!!”
“yes, darling.” (oh… shit, dreaming……my secret lover wake me up to suck again.. oh.. yes…fresh milk~..~)

“Datuk Si, are you eyeing on me?”
Gambang Sial Lanak! e-mak eng-kau!!!
=========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the [complete version] to be launched soon.

The Politician Servings again..part.VII (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..VI
Tony uruskan dengan terancangnya. Mula-mula berbaik-baik dengan JP dalam internet. Lepas itu cuba mendekatinya dengan lebih mendalam.
Tony juga cuba menakutkan JP dengan berkata
“saya kagum dengan keberanian JP dalam usaha mementingkan kemasyarakatan. Ada satu kali dulu, saya adakan sidang media menyahut kelemahan parti sendiri, kau tahu apa jadi?”, “Saya dipecah kepala!!”, “Orang YB yang buatkan”
JP diam saja dan tak balas apa-apa.

JP teruskan penyebarannya.

Tony sudah kesuntukan cara. Dengan tekanan orang atasannya. Dia sudah hilang akal.
Kali ini, dia mengugut terus terang akan apa-apakan JP.

JP lapor polis. JP tidak mahu main hitam dengan pengikut fanatik gila ini. Tak nak hitam-kotorkan perkara kemasyarakatan ini.
Polis cepat bertindak. Tangkap Tony.
Perbicaraan perdengaran pertama diadakan.
Tony nampak sudah mulai menyesal dengan muka mata yang berair merah.
Tapi penyokong Tony (ke, parti PDK) yang hadir mahkamah semuanya menenung tajam ke arah JP yang turut hadir sebagai saksi utama.
Tony dijamin keluar bagi perbicaraan yang akan hanya dilangsungkan dua tahun daripada hari itu. Tony nampak cerah bersyukur dengan pembebasan seketika.

(dalam perjalanan ke arah kereta)
“Tengok apa lanjau?”
Satu perkataan lanjau ini hampir mencetuskan pertumbukan. Polis halang.

(dalam bilik lain)
“saya kata lebih baik kasi tu sohai lenyap terus.”
“betul. Kalau orang lain pergi bereskan sekarang, semua orang akan ingatkan itu angkara Tony yang tertuduh!”

(dalam perjalanan ke pejabat)
COOP! COOP! COOP!
Tiga das tembakan leser diapikan ke dada JP.
JP terus hilang nafas!!

==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================

The Politician Servings again..part.VI (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..V
Lepas satu minggu lagi,
“o-oi, Xman. Itu JP masih bobek-bobek tak henti lagi dalam internet. Dan seperti mana aku dah tahu, dia dah hubungi pemberita suratkhabar jugak.”
“Sudah siar dalam suratkhabar, datuk Si?”
“belum, pemberita itu masih (terpedaya) dalam sekongkolan kita. Pemberita tu sudah lenyapkan apa yang diterima. Nasib baik dia belum lagi hubungi Kepala besar suratkhabar berkenaan, tak siar lagi. Dan memang betul, dia segelintir kecik pembaca yang menyokong aje.” (Memang internet dah dipenuhi penyokong parti PDK yang dah terpedaya lagi)

“mungkin dia tak kenal ke tu?”

“mungkin. Tapi sebelum dia dapat tahu siapa ialah siapa dalam media massa, aku nak engkau pergi lenyapkan hal ini. Memang kumpulan yang menyokongnya masih sedikit, tapi tak nak lah hal ini menjejsakan haluan saya jadi PK. PAHAM?”

“lenyapkan?”

“ya. LENYAP-kan! Paham?”

“faham, datuk Si.”, …..“tapi…datuk Si…”

“Engkau takut apa?”, “dia tak ada bom lah”, “aku sudah siasat orang ini, boss dia handal tapi tak akan bantu dia dalam hal yang tak berkenaan ini”

(dalam perbualan lain yang seterusnya)
“Tony, kau pergi bereskan hal ini. Datuk Si nak lenyapkan ini.”
“Lenyapkan?”
“ya. Datuk Si arah lenyapkan sebelum penyebaran lagi teruk.”, “Datuk Si nak menang untuk jadi PK dalam pilihanraya seterusnya. Tak nak berita kelemahan dengan parti kita. Faham?”
“yes. Sir.”

Tony uruskan dengan terancangnya. Mula-mula berbaik-baik dengan JP dalam internet. Lepas itu cuba mendekatinya dengan lebih mendalam.
Tony juga cuba menakutkan JP dengan berkata
saya kagum dengan keberanian JP dalam usaha mementingkan kemasyarakatan. Ada satu kali dulu, saya adakan sidang media menyahut kelemahan parti sendiri, kau tahu apa jadi?”, “Saya dipecah kepala!!”, “Orang YB yang buatkan
JP diam saja dan tak balas apa-apa.
.....akan bersambung lagi
==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

Sunday, September 27, 2009

The Politician Servings again..part.V (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..IV
TARIKH = haribulan tak tentu, tahun 5009

JP melawat ke The Sims Suite, sebuah kawasan perumahan berkebanyakan Yando kelas medium low. Mendapati parit longkang sekitar depan rumah tersesak dan penuh air kotoran. Busuk. Banyak nyamuk gigit. Ulat berkeliaran. Banjir mugkin lagi semasa hujan.


JP terpikir Campuran Rakyat yang mentadbir kerajaan negeri sekarang, pastinya mereka ini lebih cepat akan bertindak banding dengan NUMO yang dulu.
JP menghubungi ADUN kawasan tersebut melalui internet. Mengadu supaya ADUN berkenaan menyelesaikan masalah tersebut secepat mungkin sebab nyamuk denggi bahaya!!
ADUN yang sepatutnya berkenaan namanya Dr. Xman (puak Yando juga, parti PDK), seorang pentadbir pusat kerajaan negeri juga, yang menguruskan hal-ehwal kesihatan negeri tersebut.
Dr. Xman tiada balas langsung selepas pembantunya memberitahu JP akan uruskan aduan tu. Lama menunggu sehingga beberapa bulannya. Masih tiada apa-apa perubahan dan penyelesaian nampaknya.

JP menghubungi penduduk kawasan tersebut. Penduduk bagi tahu keadaan teruk lagi masih tiada yang datang bersihkan longkang!


JP menyiarkan berita ini dalam internet bagi mencari sokongan untuk menekan pihak ADUN berkenaan menyelesaikan masalah longkang itu.

Sokongan hangat nampaknya sehingga ahli yang masuk forum perbincangan meloncat tinggi sehingga 600 rakyat. Tetapi kebanyakannya yang dari golongan parti PDK tersebut semata-mata hendak memaki JP kerana membongkarkan kelemahan parti mereka. Sebab sememangnya majoriti golongan penyahut internet socia-politik adalah penyokong dan bersekongkol dengan parti PDK!

“Apa tu gaji buta yang kini hangat dibincangkan dalam internet?”
“YB, itu JP, seorang sohai yang mengadu kawasan anda longkang sesak.”
“siapa dia? JP? Adu apa?”
“YB, itu JP tak berkenan, sohai agaknya. Menyiarkan berita tentang kelemahan parti kita”
“ok.. panggil net-trooper kita tembak. Kasi dia takut, undur diri.”
“ seperti biasa? Ok-lah, YB, I tahu buat.”

Lepas satu minggu,
“Dr. Xman, kenapa ada orang mengadu kawasan anda dan menembak kelemahan parti kita?”
“sorry, datuk Si.”, “kita telah hantarkan net-trooper kita. Dia segelintir kecil aje yang menyokong dan mengadu. Sudah maki dia, kasi dia malu. Malukan dia tulis English tak bagus. Kasi dia malu teruk.”,
Kita juga sudah hantar beberapa orang supaya berbaik-baik dalam internet untuk mendekati dia supaya mendapat-tahu siapa diorang itu, rupa apa macam, dan rumah mana. Sedang mengitip, datuk Si.”
“You keep an eye on him.”
“ok, datuk Si.”
.....akan bersambung lagi
==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

The Politician Servings again..part.IV (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..III
Menjelang peringkat hangat sebelum pilihanraya, ceramah-ceremah diadakan di merata-rata tempat; cerita-cerita banyak kedengaran. Ada cerita tentang bom pembunuhan seorang gadis negara Banyak-Minum-Susu-Kambing; ada cerita tentang korupsi pembelian kapal (oh, bukan) piring terbang transparent dan banyak lagi. Samada benar ke tak betul, Kangaroosen (rakyat Kangaroosia) sudah tak kiralah. Atau sudah tak pandai menentu. Terpedaya. Terpedaya dengan ceremah-ceramah yang menghalukan, menyusuk hati dan mungkin tersongsang agaknya!

Salah seorang Kangaroosen yang turut terpedaya dengan kehangatan cintai negaranya, namanya JP bertegas tegap akan undi Campuran Rakyat (suatu campuran di antara parti datuk Si- PDK-Parti Dendam Kangaroosen, PAT dan APS yang ditubuhkan untuk menentang NUMO dalam pilihanraya) .

Hari pilihanraya ke-512.

Banyak bas-bas ditahan kedengaran. Kononnya bas-bas ini disumbati penuh pengundi hantu seperti yang dilaporkan dalam internet. Rakyat mulai percaya. Memangnya ada pengundi hantu yang menggunakan identiti palsu menyahut sisip masuk kawasan undian untuk mengundi calon yang telah diarahkan terlebih dahulu.
Rakyat mulai kagum dengan kehebatan PDK yang dapat mengesan bas-bas pengundi hantu itu. Memanglah demikian, mereka ini banyak yang berkelulusan “JAGUH” bekas-bekas NUMO yang kononnya NUMO memang telah lama gunakan taktik kotor sedemikian bagi memenangi piliharaya-pilihanraya sebelum ini.

Keputusan diumumkan, empat negeri pegangan NUMO bertukar tangan tapi NUMO masih berpegang kerajaan pusat dengan majoriti disusutkan kurang daripada 2/3!
Tsunami nama digelarkan mereka. Tapi PK (President of Kangaroosia) tak jadi.

Memang sudah menang lah. Hoo-hoo.
.....akan bersambung lagi
==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

The Politician Servings again..part.III (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..II
Selepas calon-calon dicadangkan. Mesyuarat diadakan beberapa hari selepas itu.

“Salam. Walahi walahum. Semua calon ada sini ?”
“YA, DATUK SI”
“Dengar baik-baik.”
“Aku nak kamu semua menang dalam piliharaya ini.”
(Ada yang sudah keliru, bukankah suruh kami jadi tahi-bom kasi letak nama saja?? Nak menang??! Kami tak tahu macam man nak urus kerajaan!?? Lepas menang, siapa urus??)

“Aku tahu kamu semua risau apa.”, “Kita ada banyak jaguh-jaguh hati bekas NUMO. Mereka yang pernah jadi ADUN dan MP boleh ajar kamu.”
“Menangkan saja! Yang lain, urusan kerajaan, belajarlah sambil mengurus, mentadbir dan menyumbangkan segala daya kamu bagi RAKYAT! (memang tak ubah sikap datuk Si yang memang suka ceramah hangat)”

Jangan bimbang. Sudah menang. Tadbir urusan tak bagus; siapa tahu. Tak ada media yang akan menyokong idea-idea NUMO.”,
“Berita-berita internet – kita kuasai. Berita-berita suratkhabar – AHG! Pembaca-pembaca dah bosan lah dengan tipu-helah pro-NUMO, tak akan percaya lagi. Tengoklah, bila tiba masanya, semua media dalam kuasa kita, pro-kita.”,
“Tak bagus, belajarlah nanti. Apa nak bimbang?”
.....akan bersambung lagi
=========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

The Politician Servings again..part.II (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..I
(Memamg hebat datuk Si ini, arahan sudah kasi, tak senang; nak suruh orang lain intai lagi. Lagi hebat dengan misi-misi tersembunyinya yang sentisa mengelakkan tangan-tangan jaguh hati dia bercampur-rapat gaul atau kadang-kala datuk Si ni akan segaja mempupuk rasa dendam bermusuhan sesama jaguh-jaguh hati dia. Takut pulak mereka tu bergabung menyepak dia ke?)

Beberapa hari selepas penyiapan Tauchu,
“Candidate list sudah siap, datuk Si”
“um..ok. Meeting room. Panggil Eh-Eh masuk sekali”

“Kawasan ini doktor ini, kawasan ini untuk anak peniaga ni, berkelulusan mahasiswa, kawasan ini untuk dentist. Ini pulak untuk jagug-jaguh bekas NUMO yang disanjungi tinggi dalam kawasan mereka masiang-masing.”
“Mana yang untuk aku dah cakap punya calon tu?”
“Nanti, datuk Si.”
“Nah ….sini bagi share - calon terbaik dipilih di antara orang Taiko TianWang No-5 dengan orang Mafia 1234, sini bagi share antara orang Pak Syiok-Lepak-Lempik-Jaguh dengan orang LookGau, sini bagi share antara orang Kumpulan J & J dengan orang SynAKarimugum. Dan kawasan bandar ini untuk IMX punya calon; ini pulak untuk banker-bankers dan anak kamu sini.”

“Apa ni share-SHARE?!!”, “MACAM MANA SHARE!!?!!”, “Kau bukan saja lurus, gila agaknya. e-mak engkau.”


Sambil datuk Si memaki Tauchu, mata datuk Si tajam menengok Eh-Eh yang telah disuruhnya untuk bereskan hal calon ini dengan Tauchu.

“Saya ada bantah, datuk Si; tapi monyek ni tegas.”

“Kepala otak kamu duwa orang ni”, “Dengar sini! Saya nak sini bagi orang Taiko TianWang No-5; sini bagi orang Kumpulan J & J; sini bagi orang Mafia 1234; sini bagi orang Pak Syiok-Lepak-Lempik-Jaguh; sini bagi orang LookGau dan sini bagi orang SynAKarimugum. Yang Lain tinggal, kamu pigi seimbangkan.”, “shara-share-share! ingat apak ni? Main share?”

“ok, datuk Si. Tapi yang tinggal dah tak banyak.”, “Nak compromise lagi dengan PAT (parti dengan piring terbang logonya dan berkebanyakan puak Tongyan) dan APS (parti agama). Tak banyak yang tinggal, datuk Si.”


“Kau ni….”, “Eh-Eh, kau pigi bereskan”

“ok, datuk Si.”
.....akan bersambung lagi
=========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

Friday, September 25, 2009

The Politician Servings again..part.I (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

(Below article written in Malaysia National Language - Bahasa Melayu)
Lima ribu tahun selepas mahbub dan mahbubah, dua insan yang diciptakan Tuhan.Maka datanglah kumpulan mahluk hidup yang digelar Kangaroosen yang hampir menyerupai mahluk asing.

TARIKH = haribulan tak tentu, tahun 5008.
NEGARA = KANGAROOSIA
PUAK-PUAK = MACHAN; TONGYAN; YANDO
dan oORANG (betul yang digelar puak kecik keturunan orang primitif)

Menjelang masa selepas penyistiharan parlimen dibubarkan dan pilihraya baru yang ke-512 akan diakankan.

Datuk Si (datuk betul yang ada cucu dan nama keluarganya Si, Machan) yang baru dibebaskan atas tuduhan main belakang dan salahguna kuasa, bertegap buku lali sambil membebel “saya akan jadi PK kali ini”, “saya akan jadi PK”. (PK = President of Kangaroosia)

“Monyek, mari”
(Monyek = salah seorang jaguh hati (pembantu hebat) dia. Seorang Tongyan dengan nama betul beliau = Tauchu)
“ya? datuk Si”
“apa rancangan kamu yang sure-win untuk kali ini punya pilihanraya”
“(dah agak lah datuk Si akan tanyakan dia soalan ini)Datuk Si, saya rancangkan kita pergi menyerap golongan professional dan mahasiswa masuk jadi ahli. Dan ini kita sudah jalankan dengan tersusun. Untuk pilihanraya kali ini, saya calonkan mereka masuk tanding bagi peluang yang cerah.”

“Mahasiswa, professional?”, “Macam mana dengan sponsor-sponsor sumbangan kita, Taiko TianWang No-5, Kumpulan J & J, Mafia 1234, Pak Syiok-Lepak-Lempik-Jaguh, LookGau, SynAKarimugum?”

“Kenapa dengan mereka? Pastinya mereka akan sumbang lebih banyak duit untuk tumbangkan NUMO yang telah banyak skandal korupsi.”

“Mereka ada cadangkan calon-calon pilihan mereka jugak.”, “Jangan lupa pulak syarikat antarabangsa IMX, tulang besi parti kita dan Banker-banker lain pun ada cadangkan calon-calon mereka jugak.”

“Datuk Si punya maksud? Tak kan nak hidung ditarik ikut cakap kata mereka.”

“Monyek, periuk nasi engkau mahu kasi pecah ke? Ikut aje aku cakap.”, “Kasi seimbangkan bilangan calon ikut nisbah sumbangan mereka. Paham?”

“Ha?? (??ikut NISBAH?? – tertanya dalam hati)”, “oh…!Faham, datuk Si.”

“nanti-nanti datuk Si. Macam mana dengan XYZ Ltd; TenCo.Int Inc. dan Syarikat Lemang Bhd ?”
“Mereka ada mintak kau letak calon tak?”

“Tak, datuk Si. Tapi nak tanya mereka tak?”

“Kau ni memang lurus. Badan dah kurus (badan kurus sebab masuk banyak lokap kerana kaulah), orang lagi lurus, BODOH!”, “Tak mintak, diorang bodoh, lurus macam kau. Tak mintak, kita buat diam-diam lah. Paham?”

“oh. Faham, datuk Si.”


Sejurus melangkah keluar dari bilik datuk Si,
“Eh-Eh!” (ini bukan panggil Tauchu, tapi nama seorang lagi jaguh hati dia – Eh-Eh memang namanya. Berketurunan sesama datuk Si - puak Machan)
Nampaknya Eh-Eh ini duduk merenung saja dekat luar tamu dan membuka langkah basar pantas mengidap ke dalam bilik datuk Si selepas kedengaran dipanggilkan.

“Salam, datuk Si”
“Salam. Eh-Eh. Kau pergi bantu Tauchu uruskan calon-calon pilihanraya kali ini.’
“Bantu monyek tu?”
“ya. Aku dah arahkan dia siapkan candidate list. Tapi aku takut dia tak seimbang. Badan lulus sudah tak seimbang; lagi dia puak Tongyan. Kau pergi INTAI-lah dan cucuk pandangan bantah kamu kalau ada yang tak kena.”
(Memamg hebat datuk Si ini, arahan sudah kasi, tak senang; nak suruh orang lain intai lagi. Lagi hebat dengan misi-misi tersembunyinya yang sentisa mengelakkan tangan-tangan jaguh hati dia bercampur-rapat gaul atau kadang-kala datuk Si ni akan segaja mempupuk rasa dendam bermusuhan sesama jaguh-jaguh hati dia. Takut pulak mereka tu bergabung menyepak dia ke?)
“baik, datuk Si. I tahu apa nak buat.”

.....akan bersambung lagi

==============================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.
==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

Sunday, September 20, 2009

ALARM to Dr Xavier - the ADUN, the EXCO of Selangor

by { JP }

Dr Xavier is the state legislative assemblyman (ADUN) for Tmn Sri Andalas which covering Tmn Sri Sentosa constituency. He is also an Executive Council member (EXCO) of Health Caring in Selangor state. He was a dentist too.

I’m very curious to find out what is the real reason that keeps him ignoring his constituency complaint.
I have known about his level of academic knowledge. As a dentist, he doesn’t carry such knowledge to solve drains system failure in his constituency.
I have also known about his capability. As an EXCO for health sector, he is not able to take care (not saying whole state, but not even) for his own constituency in preventing mosquitoes decease.
I have also known about his other “part-time” job. As a ADUN for Tmn Sri Sentosa, he is carrying other "business" –> protest…protest and protest on the streets in town city for Keadilan party’s purpose till he’s lacking times to overlook after his own constituency. Even if he’d heard people damning that he is abandoning his constituency, but his function in Keadilan party is more valuable and important than his constituency!

Things I don’t know about him is the real reason he keep on abandoning and ignoring his constituency’s complaint.
He might facing obstacle to delegate job downward to his council department to sort out the problem. His council department might still be occupied by UMNOputras or such previous BN government links. If these bundles of UMNOputras do exist, he might said that they reluctant to follow his instruction to cooperate sincerely in solving his constituency complaint.
He might also said that budget allocation for his constituency was fully utilized until this Tmn Sri Sentosa’s sick drains and mosquitoes issue has to be “keep in view” – queuing on numbering!

wait la, still got many others complaint
Never mind, people not died yet
for what? No news reporting yet what!?

He rather abandons this Tmn Sri Sentosa’s complaint for some sort of moron thinkings!

If, he is really don’t know other method beside depending on his council’s budget to sort out drains system failure, why don’t he go and ask around?!!
Many methods can be used to sort out, for instant – even I am a non-politician, here I suggest:
1. His party can support Gotong-Royong Campaign to clean up the drains;
2. Go down to field (turun padang / home visits) to gather residents’ signature to raise up an official complaint letter or some sort of black-and-white to pressure on MPK etc..
Can’t he go asking for his DAP’s counterparts whom are more experiences handling sick drains in Selangor state? He feels shame?
Or he thinks he is so great?
I’m a doctor and a great man. Asking help from others especially from a different party, making Keadilan shame..

WATA FUCK?!!
You think you are so great man being a doctor?

Who is the ex-dentist MB in state?
Would you think Khir Toyo is a great man too?
I think he is following the Toyolism’s path…..
============================================================
RELATED ARTICLE: (click on to read more facts)
============================================================
As updated, there are two fellas wrote me asking “why you don’t go complain directly to MPK?

Here are the answers for those two morons:

No.1- Only if that-two-morons have not fully read my article, perhaps someone just asked [that-two-morons] to thrown these immature question me. But lets me tell [that-two-morons] clearly – I AM NOT A RESIDENT IN TMN SRI SENTOSA;

No.2- I was just being too damned nice to ALERT these bundles of Pakatan’s people reps whom I thought in early they really caring for Rakyat;

No.3- There are many illiterate citizens around; or some might just primary school educated. For those literate, they are probably not too political mind conscious. How could [that-two-morons] expect them to go MPK filling form to complain directly?
Are [that-two-morons] mind-retarded after being too educated (and being doggy used by their devil mastermind to humiliate others but not even given any favor assistance to solve this time crucial problem??!!!, “do you want your children to be sting by mosquitoes every night? Do you worry that if somebody children getting dengue due to mosquitoes sting?”)?

But then, if [that-two-morons] think that these people will just keep quiet, [that-two-morons] are definitely wrong! These people won’t keep quiet, they discuss and are eyeing on this new state government (Pakatan- PKR) “great jobs” amongst themselves; they will spread it through their neighbors, relatives and friends. Lets see how it will “grow” till the whole country knowing about Pakatan’s failure in helping Rakyat to sort out this (even) a minor tiny thing!!

Friday, September 18, 2009

Pakatan Rakyat, do you really care for RAKYAT ?!!

by { JP }

I can’t figure out why there is still no action to be taken against the sick drains in Tmn Sri Sentosa.
Not even any news heard from the relevant people’s representative – ADUN & MP; and we still able to find they are on this function then buka puasa with so and so then press conference on others; but still not seeing them mentioned anything about the sick drains!!



Why these bundles of politicians keep on ignoring their constituency’s highlighted and clearly indicated complaint?

Are they want to wait till more people died of dengue decease then only they call whole gang of reporters to clean up the sucked drains?

Are they want to wait till that area being published on news media then only they will wear up red underwear showing up their “Superman” face and twisting that they are fast reacting to public complaint??


Are they want to wait till residents start to group up and protest with holding bloodshit banners learned, then only they start politicize the issue by diverting it to its previous ruling government???!!



I’m really can’t figure out….
What are they waiting for?
Why no action??
How the residents there stand on with the sick situation where drains smear disgustingly, mosquitoes flying in thousands stinging children and dirt water float up with worms sticking, jiggling beside the drains after rainy days ?? !!!

I’m sorry and starting to feel regret to some of my friends, my colleagues and my juniors for I had strongly, softly and hardly convinced them to vote for Pakatan in the last election. Some I even brought them to the Pakatan’s sweet-talk impulse aroused pre-election speech even held in rainy day.

This is the result of my planted deed, maybe its karma. I thought they are God, they are Superman, or at least they are decent man. So, what have I done within the last election days resulting in my constrained moment now! I deserved it.
But then, residents in the Tmn Sri Sentosa might lesser “devil” as mine. They had not done too much like me to encourage people to vote for Pakatan, …..

Why they deserve that sick drains?

Why they deserve worrying about their children being stung by mosquitoes?


Why they deserve to have such moron politicians whom ignoring public concern issue?


The only deed or “devil” which they might had planted was that they had voted the Pakatan’s candidate to be their “people’s voice” in the government!!!

They might have voted them even they did not know who the hell person they voted! They might even do not know about character and capability of the candidate they voted because blindfolded of sweet talk by Pakatan’s mastermind group. They might have brainwashed by the mastermind group of people whom excel in giving arousing speech.


Unfortunately blindfolding by this could be their only “devil” deed they had planted, so now they deserve to smear on the badly disgusting drains everyday, to worry of their children being stung by mosquitoes every evening and vomit cleaning dying worms beside drains every rainy day.

Pakatan, Pakatan, do you really care for Rakyat?

Share it OUT o|o

There was an error in this gadget

We create awareness, you may do so by just sharing this with everyone you know ~..~

Bookmark this page !!
Politics like dirty trick games; politicians alike swimming with the tide ! While we are inside muddy water, it's hard to see what is surrounding us! Shark? Ghost or gold? Danger? Threat or inducement? What do we expect? As an outsider able to observe things more clearly as [ the 3rd PARTY ] !

updates from Facebook =>

MyCen News

[NEWs] other Headlines:

There was an error in this gadget