wE are NOT anti-government; wE are not parties’ fanatics. wE are the 3rd PARTY.

Sunday, September 27, 2009

The Politician Servings again..part.IV (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..III
Menjelang peringkat hangat sebelum pilihanraya, ceramah-ceremah diadakan di merata-rata tempat; cerita-cerita banyak kedengaran. Ada cerita tentang bom pembunuhan seorang gadis negara Banyak-Minum-Susu-Kambing; ada cerita tentang korupsi pembelian kapal (oh, bukan) piring terbang transparent dan banyak lagi. Samada benar ke tak betul, Kangaroosen (rakyat Kangaroosia) sudah tak kiralah. Atau sudah tak pandai menentu. Terpedaya. Terpedaya dengan ceremah-ceramah yang menghalukan, menyusuk hati dan mungkin tersongsang agaknya!

Salah seorang Kangaroosen yang turut terpedaya dengan kehangatan cintai negaranya, namanya JP bertegas tegap akan undi Campuran Rakyat (suatu campuran di antara parti datuk Si- PDK-Parti Dendam Kangaroosen, PAT dan APS yang ditubuhkan untuk menentang NUMO dalam pilihanraya) .

Hari pilihanraya ke-512.

Banyak bas-bas ditahan kedengaran. Kononnya bas-bas ini disumbati penuh pengundi hantu seperti yang dilaporkan dalam internet. Rakyat mulai percaya. Memangnya ada pengundi hantu yang menggunakan identiti palsu menyahut sisip masuk kawasan undian untuk mengundi calon yang telah diarahkan terlebih dahulu.
Rakyat mulai kagum dengan kehebatan PDK yang dapat mengesan bas-bas pengundi hantu itu. Memanglah demikian, mereka ini banyak yang berkelulusan “JAGUH” bekas-bekas NUMO yang kononnya NUMO memang telah lama gunakan taktik kotor sedemikian bagi memenangi piliharaya-pilihanraya sebelum ini.

Keputusan diumumkan, empat negeri pegangan NUMO bertukar tangan tapi NUMO masih berpegang kerajaan pusat dengan majoriti disusutkan kurang daripada 2/3!
Tsunami nama digelarkan mereka. Tapi PK (President of Kangaroosia) tak jadi.

Memang sudah menang lah. Hoo-hoo.
.....akan bersambung lagi
==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

We create awareness, you may do so by just sharing this with everyone you know ~..~

Bookmark this page !!
Politics like dirty trick games; politicians alike swimming with the tide ! While we are inside muddy water, it's hard to see what is surrounding us! Shark? Ghost or gold? Danger? Threat or inducement? What do we expect? As an outsider able to observe things more clearly as [ the 3rd PARTY ] !

My Diary :

updates from Facebook =>

MyCen News

[NEWs] other Headlines: