wE are NOT anti-government; wE are not parties’ fanatics. wE are the 3rd PARTY.

Monday, September 28, 2009

The Politician Servings again..part.VI (Jaguh MutiaraHati Dia)

by { JP }

Disambungkan dari part..V
Lepas satu minggu lagi,
“o-oi, Xman. Itu JP masih bobek-bobek tak henti lagi dalam internet. Dan seperti mana aku dah tahu, dia dah hubungi pemberita suratkhabar jugak.”
“Sudah siar dalam suratkhabar, datuk Si?”
“belum, pemberita itu masih (terpedaya) dalam sekongkolan kita. Pemberita tu sudah lenyapkan apa yang diterima. Nasib baik dia belum lagi hubungi Kepala besar suratkhabar berkenaan, tak siar lagi. Dan memang betul, dia segelintir kecik pembaca yang menyokong aje.” (Memang internet dah dipenuhi penyokong parti PDK yang dah terpedaya lagi)

“mungkin dia tak kenal ke tu?”

“mungkin. Tapi sebelum dia dapat tahu siapa ialah siapa dalam media massa, aku nak engkau pergi lenyapkan hal ini. Memang kumpulan yang menyokongnya masih sedikit, tapi tak nak lah hal ini menjejsakan haluan saya jadi PK. PAHAM?”

“lenyapkan?”

“ya. LENYAP-kan! Paham?”

“faham, datuk Si.”, …..“tapi…datuk Si…”

“Engkau takut apa?”, “dia tak ada bom lah”, “aku sudah siasat orang ini, boss dia handal tapi tak akan bantu dia dalam hal yang tak berkenaan ini”

(dalam perbualan lain yang seterusnya)
“Tony, kau pergi bereskan hal ini. Datuk Si nak lenyapkan ini.”
“Lenyapkan?”
“ya. Datuk Si arah lenyapkan sebelum penyebaran lagi teruk.”, “Datuk Si nak menang untuk jadi PK dalam pilihanraya seterusnya. Tak nak berita kelemahan dengan parti kita. Faham?”
“yes. Sir.”

Tony uruskan dengan terancangnya. Mula-mula berbaik-baik dengan JP dalam internet. Lepas itu cuba mendekatinya dengan lebih mendalam.
Tony juga cuba menakutkan JP dengan berkata
saya kagum dengan keberanian JP dalam usaha mementingkan kemasyarakatan. Ada satu kali dulu, saya adakan sidang media menyahut kelemahan parti sendiri, kau tahu apa jadi?”, “Saya dipecah kepala!!”, “Orang YB yang buatkan
JP diam saja dan tak balas apa-apa.
.....akan bersambung lagi
==========================================================
The Story, All Names, Characters and incidents portrayed in this article are FICTITIOUS.
No Identification with actual persons, political parties, places, buildings and products is intended or should be inferred.

==========================================================
comment section will be at the Finale part to be launched soon.

Share it OUT o|o

There was an error in this gadget

We create awareness, you may do so by just sharing this with everyone you know ~..~

Bookmark this page !!
Politics like dirty trick games; politicians alike swimming with the tide ! While we are inside muddy water, it's hard to see what is surrounding us! Shark? Ghost or gold? Danger? Threat or inducement? What do we expect? As an outsider able to observe things more clearly as [ the 3rd PARTY ] !

My Diary :

updates from Facebook =>

MyCen News

[NEWs] other Headlines:

There was an error in this gadget